25 januari 2011

Fördelarna överväger definitivt nackdelarna

Tillbaka i Sverige efter några härliga dagar i England. Varje gång jag befinner mig i England blir jag omedelbart påmind om varför jag trivdes så bra där. För det första är utbudet obegränsat vad gäller affärer, restauranger, barer och pubar. Även den här gången blev det ett besök till Irregular Choice på Carnaby Street. Där inhandlade jag ett par ballerinaskor jag har trånat länge efter nu, ända sedan min sambo gav mig den matchande väskan. För det andra kan man köpa drickbart vin för £2,79 på Sainsbury’s, ur deras eget sortiment. Undrar när det kommer bli möjligt på Ica. För det tredje är det oerhört gulligt att man fortfarande kan få mjölk i glasflaskor hemkört till dörren! Ytterligare något som imponerar på mig är att man kan låna och använda plattång på puben. En ytterst bra idé när luften i stort sett alltid är fuktig! Alla fördelarna överväger utan tvekan nackdelarna, som exempelvis fenomenet enkelglasade fönster...    

Väska...

...och matchande skor




"Wine for the table, not the cellar"





3 kommentarer:

  1. Supersöta skor!! Passar dig perfekt!

    SvaraRadera
  2. Åh vilket härligt inlägg! Blir grymt sugen på en resa till London... Kram kram

    SvaraRadera
  3. So what will you name the shoes? :)xx

    SvaraRadera