4 februari 2011

Nya gardiner

Den senaste veckan har jag ägnat några timmar åt att sätta upp nya gardiner i samtliga fönster. I vardags- och sovrum blev det färdiga gardiner från Indiska men till köket sydde jag egna, vita, våriga gardiner. När jag ändå var i tygaffären passade jag på att köpa fyra knappar som jag senare förvandlade till örhängen. Tyget jag köpt visade sig vara både svårt att sy i och svårt att stryka, men resultatet blev ändå lyckat! Jag fick dessutom tillfälle att använda mormors ljusgröna Husqvarna från 60-talet. Den är inte bara vacker att titta på utan fungerar också som om den vore ny. Molly blev lite besviken över att köksgardinerna hänger så högt upp, då kan man ju inte gömma sig bakom dem, vilket man kan i de andra rummen. Men efter att ha funderat en liten stund kom hon på att om man står på köksfläkten när man i alla fall upp att nosa på gardinen…



Knappar blev örhängen

1 kommentar:

  1. Cool symaskin, önskar verkligen att jag också kunde sy ;)
    Och vilka UNDERBARA örhängen! Me love!

    SvaraRadera