26 december 2010

Årets pepparkakshus

 

Pepparkakshuset blev lite annorlunda i år, eftersom jag var tvungen att prova muminpepparkakshus-mallen jag fått. Enligt instruktionerna skulle man bara dekorera huset med kristyr och det lät ju lite tråkigt, så hemma hos mig har muminmamman och muminpappan ett hus med, förutom kristyr, non-stop, florsocker, riktiga sockerfönster och belysning. Top notch! Okej, pappa gjorde det mesta av jobbet (som att baka delarna, sätta ihop dem, hälla smält socker i fönstren och fixa en lampa) men dekorera huset gjorde jag själv. Det kallas teamwork!

2 kommentarer:

  1. sötaste anna! fortsätt med bloggandet, jag älskar dina inlägg, känns som att du är här och jag sitter och lyssnar på dina påhitt! love you girl!

    SvaraRadera
  2. Jag är SÅ impad av dig och din pappa. Märks att du har det där i generna från honom. Och är man söt så är man kanske också bra på att åstadkomma söta sötsaker... nu pratar jag om dig alltså - din pappa är förvisso stilig men söt säger man väl inte om en karl? :D

    SvaraRadera