23 december 2010

I sista minuten...


Vad ger man till vänner och bekanta som redan har allt? Jag ger i alla fall hemmagjorda presenter. Ungefär som när man gick i skolan och hade slöjd, men förhoppningsvis mer avancerat. I år innehåller mina sista-minutenpaket LP-skålar. LP-skivorna inhandlade jag för 12 kr/kg. Förhoppningsvis tar inte Jill och David illa upp av deras verk nu ändrat form. Jill Jones har förövrigt varit bakgrundsångerska åt Prince och syns som servitris i filmen Purple Rain från 1984 och David Johansen var frontfigur i gruppen New York Dolls på 70-talen men har även ägnat sig åt att spela in amerikans folkmusik. Förhoppningsvis får de här skivorna nu stå i en bokhylla någonstans, istället för att stå längst in i en musikaffär och samla damm.

2 kommentarer:

  1. Jag är så glad och stolt över mitt exemplar av dina fina skålar! Visste du förresten av New York Dolls är Morrisseys största idoler ever? Lite kul.
    Och vilken fin blogg du har!
    Kram vännen!

    SvaraRadera