28 december 2010

More than just a pretty colour

Av min sambo fick jag i julklapp (bland annat) jättesöta rosa pajformer i portionsstorlek. Och de är inte bara söta och rosa utan väldigt användbara! Jag gillar pajer, dels för att det är supergott och passa till såväl förrätt, varmrätt och efterrätt (självklart beroende på fyllningen) och dels för att det är ungefär det lättaste man kan laga. Det passa mig väldigt bra eftersom jag ogärna lagar mat som tar längre tid är en kvart att göra. Nu har jag dessutom ett jättefin röd hushållsmaskin (som jag fick av mina föräldrar i julklapp) som knådar degen, så i stort sätt kan jag sitta och läsa tidningen medan maten laga sig själv! Igår invigde jag pajformerna med köttfärspaj, dock gjorda med quornfärs och alltså inte den typen av meat pie Sweeney Todd svänger ihop. Och, som pajer nästan alltid blir, blev de perfekta! Nästa gång ska jag göra blåbärspaj.

1 kommentar:

  1. Ja jag vet av erfarenhet att du gör grymma pajer Anna! Shit vad sugen jag blev på blåbärspaj nu...

    SvaraRadera